Tradecraft GSO: Warehousing Dialog 01 Warehouse Layout Flashcards

1
Q

GSO: Good morning everyone.

A

GSO: selamat pagi semuanya

How well did you know this?
1
Not at all
2
3
4
5
Perfectly
2
Q

Warehouse Manager: Good morning David. I’ve asked Vincent, my warehouse assistant and our newest employee Jack to join us today.

A

Manajer Gudang: Selamat pagi David. Saya sudah meminta Vincent, asisten gudang saya dan Jack karyawan paling baru untuk bergabung dengan kita hari ini.

How well did you know this?
1
Not at all
2
3
4
5
Perfectly
3
Q

GSO: Great. Let’s get started. As you know, I’m interested in working with you to improve the layout of the warehouse so we can make the best use of space and ensure we properly store the different types of goods we are responsible for managing. To begin, can you tell me when you last ran an inventory of the warehouse?

A

GSO: Bagus Mari kita mulai. Seperti yang Anda tahu, saya tertarik untuk bekerja sama dengan Anda untuk memperbaiki tata letak gudang sehingga kami dapat memanfaatkan ruang dengan sebaik-baiknya dan memastikan kami menyimpan dengan benar berbagai jenis barang yang menjadi tanggung jawab kami untuk kami kelola. Untuk memulai, apa Anda bisa memberi tahu saya kapan terakhir Anda melakukan inventarisasi gudang?

How well did you know this?
1
Not at all
2
3
4
5
Perfectly
4
Q

Warehouse Manager: Actually, we ran the inventory last week to prepare for this walkthrough. We have it with us.

A

Pengelola Gudang: Sebenarnya, kami melakukan inventarisasi minggu lalu untuk mempersiapkan panduan ini. Kami punya sekarang.

How well did you know this?
1
Not at all
2
3
4
5
Perfectly
5
Q

GSO: Great. And this map showing the layout of the warehouse, when was this last updated?

A

GSO: Bagus Dan peta ini menunjukkan tata letak gudang, kapan terakhir kali diupdate?

How well did you know this?
1
Not at all
2
3
4
5
Perfectly
6
Q

Warehouse Manager: I’m not exactly sure. Vincent do you know?

A

Pengelola Gudang: Saya tidak begitu yakin. Vincent tahu?

How well did you know this?
1
Not at all
2
3
4
5
Perfectly
7
Q

Vincent: Yes, I believe we prepared that after last summer’s busy transfer season.

A

Vincent: Ya, saya yakin kami mempersiapkannya setelah musim transfer yang sibuk selama musim panas yang lalu.

How well did you know this?
1
Not at all
2
3
4
5
Perfectly
8
Q

GSO: I see. So we should take note that the map showing the location of items is not currently up-to date. Is there someone responsible for keeping this up-to-date?

A

GSO: Saya mengerti. Jadi kita harus memperhatikan bahwa peta yang menunjukkan lokasi barang saat ini belum mutakhir. Apakah ada seseorang yang bertanggung jawab untuk petanya selalu up-to-date?

How well did you know this?
1
Not at all
2
3
4
5
Perfectly
9
Q

Warehouse Manager: Not at the moment, but Vincent can help us with this as he has experience in developing the previous versions.

A

Manajer Gudang: Tidak ada pada saat ini, tapi Vincent dapat membantu kami dalam hal ini karena dia memiliki pengalaman dalam mengembangkan versi sebelumnya.

How well did you know this?
1
Not at all
2
3
4
5
Perfectly
10
Q

Vincent: I would be happy to help.

A

Vincent: Saya akan dengan senang hati membantu.

How well did you know this?
1
Not at all
2
3
4
5
Perfectly
11
Q

GSO: Okay. As we look down the main aisles, we can see that you have dressers and chairs stacked up along the wall in the aisles. This is a safety hazard as it blocks the exit routes.

A

GSO: Baiklah. Saat kami melihat ke gang-gang utama, kami dapat melihat bahwa Anda menumpuk meja rias dan kursi di sepanjang dinding di gang. Dari sisi keamanan ini berbahaya karena menghalangi jalan keluar.

How well did you know this?
1
Not at all
2
3
4
5
Perfectly
12
Q

Warehouse Manager: Yes, but we don’t really have another safe location to store the goods.

A

Pengelola Gudang: Ya, tapi kami tidak punya lokasi aman lain untuk menyimpan barang.

How well did you know this?
1
Not at all
2
3
4
5
Perfectly
13
Q

GSO: Well, I see some space at the top of these racks. Could we move the lighter items like lamps to the top and then place small furniture and chairs in the middle with larger items such as dressers and sofas on the bottom?

A

GSO: Baiklah, saya melihat beberapa ruang di bagian atas rak ini. Apa kita bisa memindahkan barang-barang yang lebih ringan seperti lampu ke atas dan kemudian menempatkan perabotan dan kursi kecil di tengahnya dengan barang-barang lebih besar seperti meja rias dan sofa di bagian bawah?

How well did you know this?
1
Not at all
2
3
4
5
Perfectly
14
Q

Warehouse Manager: I suppose, but we will need more people to move these items right now.

A

Manajer Gudang: Saya kira, tapi kita akan membutuhkan lebih banyak orang untuk memindahkan barang-barang ini sekarang juga.

How well did you know this?
1
Not at all
2
3
4
5
Perfectly
15
Q

GSO: I understand. We don’t have to move the items right now; we just have to develop a plan for moving the items. Our focus now is how to organize this space in order to manage our inventory most effectively. Do you have other ideas on how we can improve the organization?

A

GSO: saya mengerti Kita tidak perlu memindahkan barang sekarang juga; Kita hanya perlu mengembangkan rencana untuk memindahkan barang. Fokus kita sekarang adalah bagaimana mengatur ruang ini untuk mengelola barang-barang kita dengan sangat efektif. Apakah Anda memiliki gagasan lain tentang bagaimana kita dapat memperbaiki pengaturannya?

How well did you know this?
1
Not at all
2
3
4
5
Perfectly
16
Q

Warehouse Manager: Well, yes, I believe we have a large amount of old audio visual equipment taking up space on one of the racks. If we could identify a way to dispose of these items or store them in a closet or even consolidate the items, we could save a lot of space for other items.

A

Manajer Gudang: Baiklah, saya percaya kita memiliki sejumlah besar peralatan audio visual tua yang makan tempat di salah satu rak. Jika kita bisa mengidentifikasi cara untuk membuang barang-barang ini atau menyimpannya di lemari atau bahkan mengkonsolidasikan barang-barang itu, kita bisa menghemat banyak tempat untuk barang lainnya.

17
Q

Vincent: I believe the embassy purchased new equipment last year and no longer has a need for these items.

A

Vincent: Saya percaya kedutaan membeli peralatan baru tahun lalu dan tidak perlu lagi barang-barang ini.

18
Q

GSO: Great. I’ll look into the need for disposing of these items in order to gain more space. Also, I see a number of medical boxes there, what are those for?

A

GSO: Bagus. Saya akan melihat kebutuhan untuk membuang barang-barang ini untuk mendapatkan lebih banyak tempat. Juga, saya melihat sejumlah kotak medis di sana, untuk apa?

19
Q

Warehouse Manager: When the embassy conducted emergency drills, the Medical Section(Med) asked us to store these extra items for them.

A

Manajer Gudang: Waktu kedutaan mengadakan latihan keadaan darurat, Bagian Medis (Med) meminta kami untuk menyimpan barang-barang ekstra ini untuk mereka.

20
Q

GSO: When was the drill?

A

GSO: kapan latihannya?

21
Q

Warehouse Manager: I think it was a couple of years ago now.

A

Manajer Gudang: Saya pikir itu beberapa tahun yang lalu.

22
Q

GSO: These items are likely expired. Please ask Med to come examine these items to determine if they are still needed and if they are in usable condition. Also, let them know that we will need to look at having these items stored in their offices rather than the warehouse.

A

GSO: Barang ini kemungkinan kadaluarsa. Mintalah Bagian Kesehatan untuk datang memeriksa barang-barang ini untuk mengetahui apakah masih dibutuhkan dan jika kondisi tersebut masih dapat digunakan. Juga, beritahu mereka bahwa kita perlu menjajaki apa barang-barang ini bisa disimpan di kantor mereka daripada di gudang.

23
Q

Warehouse Manager: Of course.

A

Manajer Gudang: Tentu saja.

24
Q

GSO: Vincent. I see a number of places where there are packaging materials and tape on the floor. Do we have a schedule for cleaning the warehouse?

A

GSO: Vincent. Saya melihat sejumlah tempat dimana ada bahan-bahan pengemasan dan pita perekat di lantai. Apakah kita punya jadwal untuk membersihkan gudang?

25
Q

Vincent: We try to keep the warehouse as clean as possible, but when we get busy, we just don’t seem to have the time.

A

Vincent: Kami berusaha menjaga gudang sebersih mungkin, tapi waktu kita sibuk, sepertinya kita tidak punya waktu.

26
Q

GSO: Ok. Well, I’d like to take a look at the weekly schedule to determine who might be able to at least come through the warehouse daily at the end of the day to clean the floors and discard excess wrapping.

A

GSO: Ok. Nah, saya ingin melihat jadwal mingguan untuk menentukan siapa yang setidaknya bisa lewat gudang setiap hari di akhir hari untuk membersihkan lantai dan membuang sisa-sisa pembungkus.

27
Q

Warehouse Manager: Certainly.

A

Manajer Gudang: Tentu saja.

28
Q

GSO: To wrap up, let’s go over our next steps. First, Vincent, you are going to work on preparing a warehouse map according to our latest inventory. Second, we’re going to begin placing the lighter items on top with heavier bulkier items on the bottom and middle of the racks. Third, I will follow-up on the disposal of audio visual equipment, and fourth, you will contact Med about the excess supplies and let me know about the cleaning schedule for the warehouse. Does that sound good?

A

GSO: Untuk merangkum, mari kita lanjutkan ke langkah selanjutnya. Pertama, Vincent, Anda akan bekerja menyiapkan peta gudang sesuai inventaris terbaru kami. Kedua, kita akan mulai menempatkan barang-barang yang lebih ringan di atas dengan barang-barang besar yang lebih berat di bagian bawah dan tengah rak. Ketiga, saya akan menindaklanjuti pembuangan peralatan audio visual, dan keempat, Anda akan menghubungi Bagian Kesehatan tentang kelebihan persediaan dan memberi tahu saya tentang jadwal pembersihan gudang. Apakah itu bagus?

29
Q

Warehouse Manager: Yes, I think that is it. When do you want the warehouse reorganized by?

A

Pengelola Gudang: Ya, saya pikir begitu. Kapan Anda ingin gudang diatur kembali?

30
Q

GSO: Let’s aim for the end of next week, with the understanding that we have to wait for Med and the disposal of the audio visual equipment before we can finalize our new layout. Thanks everyone.

A

GSO: Mari kita rencanakan akhir minggu depan, dengan pemahaman bahwa kita harus menunggu Bagian Kesehatan dan pembuangan peralatan audio visual sebelum kita bisa menyelesaikan tata letak baru kita. Terimakasih semuanya.